Zawód – stylistka paznokci. Jak przyciągnąć klientki?

Zawód – stylistka paznokci. Jak przyciągnąć klientki?W tym wpisie skupimy się na konkretach – opis stanowiska stylistki paznokci, sposób jak nią zostać, jakie są średnie zarobki wizażystki i najważniejsze – jak przyciągnąć klientki?

 

Zawód – stylistka paznokci. Jak przyciągnąć klientki?

Nie będę Ci pisać jak wykonać dane paznokcie – nie znam się na tym; jestem starym handlowcem, powiem Ci jak to wygląda ze strony organizacyjnej i jak się dobrze promować. O tym jak przyciągnąć klientki dowiesz się w drugiej części tekstu, a teraz opis stanowiska.

 

Opis stanowiska


Stylistka paznokci, manikiurzystka – osoba, której zadaniem jest zadbanie o zdrowie i estetykę dłoni oraz wizaż paznokci rąk i stóp.

 Zawód – stylistka paznokci. Jak przyciągnąć klientki?

 

Pasja


Radość tworzenia, estetyka, smak artystyczny. Chęć doskonalenia, to „coś” co pcha Cię do nowych pomysłów, prób, działania. Bycie beznamiętnym robotem nie odbije się pozytywnie na wyglądzie wykonanej pracy.

Wykształcenie


Możesz być samoukiem, ale podchodząc do sprawy nieco poważniej nie ma to sensu, chyba że masz talent, a takie torpedy już zdążyłam zobaczyć 😉

Potrzebny jest więc kurs, szkolenie. Jednak przed nim najlepiej poczytać nieco w internecie (przecież wuja google prawdę Ci powie) oraz poćwiczyć najprostsze rzeczy na sobie. Kurs, szkolenie możesz wykonać nawet w miesiąc. Są jakie tylko chcesz – poranne, popołudniami i wieczorami; stacjonarne, niestacjonarne lub e-lerningowe czyli przez internet. Wiadomo, trzeba szukać jakości w tych kursach bo Ty naprawdę chcesz się nauczyć. I bardzo ważne – warsztaty, nie sama teoria – tych powinno być jak najwięcej. Gdzie szukać kursów? – wpisz w internet, wszystko samo wyskoczy z każdej lokalizacji.

Bardzo ważna sprawa – jesteś zarejestrowana jako bezrobotna? Zapytaj w UP o takowe szkolenie. Poszukaj też informacji o dofinansowaniach z UE dostosowawczy do Twojej sytuacji. Idź, zadzwoń do właściwego Ci urzędu miasta, starostwa i zapytaj o wydział/osoby z działu pozyskiwania dofinansowań z UE. Opisz swoje potrzeby – ja w ten sposób zdobyłam fundusze na studia podyplomowe. Tutaj wskazówki gdzie szukać.

Sprzęt/narzędzia


Lampa – jednorazowy największy wydatek. Cena zależy oczywiście od marki, budowy, funkcji. Lampy LED, UV; timer, wiatraczek, czujnik ruchu i inne parametry – wybór ogromny, ceny też przeróżne.

Zawód – stylistka paznokci. Jak przyciągnąć klientki?

Narzędzie – pilniki, waciki, cążki, folie, radełka, bloczki, cleaner, aceton, lakiery, bazy, podkłady i wiele innych, których nazw nie wymienię 😉

Wszelkie produkty do stylizacji paznokci można kupić w różnych cenach. Można dużo oszczędzić, kupując tanio akcesoria i lampę ale w pewnym momencie zastanawiamy się gdzie jest jakość? Informacje o tym jak i co mądrze kupować na pewno wyłapiesz na szkoleniu, podczas późniejszej pracy, czytając branżowe fora, blogi, strony w internecie.

 

Sterylność


Aktualizuję temat o zagadnienie sterylności – czytelniczki zwróciły uwagę na ten temat. Temat zapewne zostanie bardzo poważnie poruszany na szkoleniu. Chciałbym, aby stylistka otwierała przy mnie nowy, sterylny zestaw narzędzi do grzebania w paznokciach, ale nie zawsze jest to możliwe. Już podświadomie widzę radełka wielorazowego użytku ;-( Oczywiście, sprzęt  najczęściej  czyszczony jest odpowiednimi środkami oraz narzędziami tj. stylizator, autoklaw.

Praca – zaczynam


Masz wiedzę i podstawowe umiejętności, przecież skończyłaś kurs. Masz sprzęt. Walizkę pełną lakierów. I co? Masz kilka dróg:

Pierwsza z nich opierać się będzie na marketingu szeptanym czyli poczcie pantoflowej. Proponujesz paznokcie do znajomej, mamie, babci, cioci, sąsiadce – każdej kobiecie jaką mniej więcej znasz. Tym bliższym powiedz że szukasz klientek – niech powiedzą o Tobie dalej, niech podadzą Twój numer telefonu. Oczywiście możesz u siebie w domu, możesz dojechać. Czym się będziesz wyróżniać? Na dzień dobry ceną – tak, bo bez doświadczenia i wyrobionej marki nie wołaj za zwykła hybrydę 100zł. Powtarzam też, że trzeba myśleć o formalnościach dotyczących takich działań. Oczywiście dzieci w tym czasie w placówkach oświatowych lub pod opieką rodziny.

Druga droga – stacjonarny salon – od razu zakładasz działalność, w zależności czy ją wcześniej prowadziłaś taki zus zapłacisz, wybierasz drogę opodatkowania. Wynajmujesz lokal, dopełniasz formalności odbiorów, wstawiasz sprzęt, stylizujesz pomieszczenie, robisz reklamę… Dużo tego – tutaj bardzo mocno namawiam do dofinansowań z UE.

Trzecia droga – po prostu poszukaj pracy w salonie kosmetycznym w charakterze manikiurzystki – zdobędziesz doświadczenie, wyrobisz sobie markę i zyskasz wierne klientki, które może za Tobą pójdą gdy będziesz chciała iść na swoje. I też jest o praca na pełen etat – trzeba znaleźć formę opieki nad dziećmi.

 

Zawód – stylistka paznokci. Jak przyciągnąć klientki?

Klientki przyszły raz, a co później?
  • rób promocje dla stałych klientek np. karty lojalnościowe 10 wizyta gratis, niech noszą takie karneciki które sama zrobisz na bloku technicznym, ostrzej – 3 wizyta 30%ceny?
  • za polecenie – dla stałej klientki jednorazowa zniżka
  • reguła kontrastu – pierwsza podana cena stanie się dla Klientki wzorcem, do którego będzie porównywać każdą propozycję. Należy zacząć od propozycji wyższej ceny produktu czy usługi. Dokładnie: dzwoni co Ciebie potencjalna klientka i pyta ile kosztuje wykonanie paznokci hybrydowych – podajesz cenę x, i opisujesz że to ta z bajerami ale też jest wersja bezbajerowa tzw. klasyczna i już. Klientka na pewno na coś się zdecyduje.
  • społeczny dowód słuszności – podczas pracy rozmawiasz oczywiście z klientką – wplataj między to opis, że ta i ta sąsiadka/klientka/znana osoba u jest też Twoją klientką. Tylko nie przeginaj i nie kłam, bo to szybko wyjdzie. Pamiętaj – jesteś fachowcem, z którego usług korzysta wiele kobiet. Cały tekst o tym zagadnieniu (klik) tutaj.
  • zasada autorytetu – wyrób sobie markę znawcy tematu. I pokaż dyplomy, certyfikaty z kursów czy szkoleń. Popatrz, w co drugim gabinecie takie widnieją na ścianie (więcej technik manipulacji)
  • zasada niedostępności człowiek chce tego, co niedostępne. Nie opowiadaj klientką z żalem, że od tygodnia nie miałaś żadnego zlecenia. Bądź pożądana przez społeczeństwo, bądź zapracowana, ustalaj terminy z kalendarzem w ręku.
  • reguła wzajemności – przysługa za przysługę. Jeśli ty zrobiłeś dla mnie coś dobrego, to ja także zrobię coś dobrego dla ciebie. Współpracujesz z jakąś firmą, niech dadzą próbki swoich produktów, załóżmy małe tubki kremów do rąk – rozdawaj je klientką (więcej technik manipulacji)
  • reguła lubienia i sympatii – zasada głosi: im kogoś bardziej lubimy tym bardziej jesteśmy podatni na jego sugestie, więc tak po prostu, szczerze, zdobądź sympatie klientek.
  • język korzyści czyli cecha-zaleta-korzyść w odniesieniu do potrzeb klientki. Cecha + zaleta to estetyczne, artystyczne, higieniczne wykonany wizaż paznokci, czyli korzyść jaką uzyskała Twoja klientka to zaspokojenie tych potrzeb. Dostarczasz efekt w postaci dobrego samopoczucia, wyższej samooceny klientki, jej wyglądu zewnętrznego przez co i wewnętrznego. Więcej o języku korzyści tutaj: klik język korzyści

 

 Wynagrodzenie


Zależy co i czym zrobione. I tyle. Stawki zalezą od tego jak pracujesz, jakie są średnie wartości za te usługi w Twoim rejonie. Jak pracujesz czyli twoja droga opisana powyżej. Wszędzie są koszty np. dojazdu, lokalu, materiałów – sprzętu, narzędzi, lakierów, dodatków. Pamiętaj, że zysk jest dopiero gdy odliczysz poniesiony nakład finansowy 🙂 Wszystko też zależy, ile godzin dziennie pracujesz, czy jesteś początkująca czy od 10 lat w branży. Skąd kupujesz i po jakich cenach i jaki cennik Ty masz. Wynagrodzenie w tej branży jest kwestią bardzo indywidualną. Jednak gdyby się uprzeć to statystki mówią jest to netto czyli na rękę 500 – 3000zł. Jest i wyżej lub niżej – wszystko zależy od patrz wyżej w tekście.

Jak dla mnie tyle w tym temacie – po więcej odsyłam Cię do wiedzy merytorycznej przedstawicielek tego zawodu 🙂 Jedną z nich jest Ela Lis – spójrz na niesamowite możliwości wizażu paznokci, na jej stronę, blog, nawet na wykonanie wrzosowych paznokci. To dopiero są inspiracje! Blog www.elalismakeup.pl

https://elalismakeup.blogspot.com/
https://elalismakeup.blogspot.com/

 

Jesteś stylistką paznokci? Tym bardziej zostaw komentarz (tu i/lub facebook) jak Ty widzisz ten zawód.

 

Na koniec mam prośbę – teraz Ty zarządzasz – jeżeli spodobał Ci się tekst machnij do mnie łapką – zostaw komentarz lub polub na social media np. facebook. Za każdy odzew dziękuję!

Post Author: katarzyna

22 thoughts on “Zawód – stylistka paznokci. Jak przyciągnąć klientki?

    katarzyna

    (04/22/2017 - 2:59 pm)

    Webska ja też nie będę, po prostu barak mi do takiej sztukaterii cierpliwości. Właściwie tez trzeba lubić komuś tak „grzebać” 😉

    Webska

    (04/22/2017 - 12:48 pm)

    Stylistką nigdy nie będę, tego jestem pewna, ale sam zawód mnie bardzo facynuje i uwielbiam oglądać filmy prezentujące wymyślne stylizacje paznokci. Szczerze podziwiam manikiurzystki za talent i cierpliwość.

    katarzyna

    (04/15/2017 - 10:37 pm)

    Ela dlatego poprosiłam Cie o możliwość dodania Twojego bloga do wpisu. Masz torpedę w rękach, szczególnie jak patrzĘ na wrzosowe paznokcie;-) Pozdrawiam KASIA

    Ela Lis

    (04/15/2017 - 5:38 pm)

    Bardzo cenne uwagi zawarte w poście! Jestem dokładnie tego samego zdania! Kursy, szkolenia, higienia estetyka itp. muszą być. Sama chce to wszystko zrealizować za jakiś czas i rozwinąć swe skrzydła. A póki co, uczę się sama na sobie, co sprawia mi wielką przyjemność 🙂

    katarzyna

    (04/13/2017 - 11:38 pm)

    Justyna – dla mnie takie szkolenie jest ważne. Chce aby ktoś to grzebie mi w ciele radełkiem wiedział co robi;-)

    katarzyna

    (04/13/2017 - 11:36 pm)

    Ania Helenka matka w pigułce widzę że bardzo dobrze że znasz temat. Trzeba uświadamiać nieświadome np. mnie;-) Dzięki. Kasia

    katarzyna

    (04/13/2017 - 11:33 pm)

    A oczywiście racja Mama Migotka (genialny nick 😉 ) – dodam tą treść do wpisu. Dziękuję Kasia

    Mama Migotka

    (04/13/2017 - 8:39 pm)

    bardzo dobry wpis 🙂 ja bym jeszcze dodała, ze taka osoba powinna załozyc fb i tam wrzucac zdjęcia swojej „pracy”, oczywiscie za zgodą właścicielek paznokci 🙂

    Ania Helenka matka w pigułce

    (04/13/2017 - 8:38 pm)

    Nie musi być nowy. Chodzi o to, że powinien być sterylny. Dowodem na to jest zgrzane opakowanie, które się rozrywa przy kliencie. Powinien być w nim jeszcze taki mały, papierowy paseczek. Każda kosmetyczka powinna mieć autoklaw lub mieć do niego dojście. Te rzeczy powinny wyglądać jak narzędzia operacyjne – takie błękitne lub zielonkawe opakowania z jedną stroną przezroczystą.

    Justyna

    (04/13/2017 - 1:07 pm)

    Zauważyłam że to bardzo popularny ostatnio zawód. Paznokcie i rzęsy teraz jest od groma dziewczyn które się w tym specjalizują. Tylko nie wiele ma na to potwierdzenie w postaci szkolenia

    Olga

    (04/13/2017 - 6:25 am)

    Bardzo fajny i przydatny wpis. Powinna go przeczytać każda pseudostylistka paznokci.

    katarzyna

    (04/12/2017 - 7:24 pm)

    O bardzo dobra uwaga. Akurat nie zwróciłam na to uwagi bo Mama od paznokci zawsze jak przyjeżdża otwiera przy mnie nowe. Właściwie to ciekawe jak ona to robi? Kupuje dla każdej klientki nowe czy jak. He zapytam;-) Pozdrawiam Kasia

    Ania Helenka matka w pigułce

    (04/12/2017 - 7:22 pm)

    Dla mnie byłoby ważne, aby stylistka paznokci otwierała przy mnie sterylny sprzęt. Niestety rzadko kiedy tak jest. Kiedyś byłam w gabinecie i sprzęt już naszykowany dla mnie. Dlatego nie chodzę i nie robię paznokcie, choć serce, boli, bo sama nie umiem pomalować, a ta hybryda taka fajna. Według mnie to bardzo ważne i dodaje stylistce paznokci autorytetu, jest bardziej wiarygodna i uważana za „solidną firmę”. Jedna mała rzecz, a bardzo ważna i wprowadza tyle dobrego.

    katarzyna

    (04/11/2017 - 8:52 pm)

    Dokładnie tak! Chyba nic na dłuższy czas nie wyjdzie, jeżeli nie będzie nas to cieszyć i pasjonować. Pozdrawiam!

    Ewa

    (04/11/2017 - 8:48 pm)

    Dobry poradnik dla osób, które planują swój wl biznes w tym obszarze. Na pewno musi to być dla takiej osoby pasja, bo bez tego nie przekona żadnej klientki do siebie:-)

    katarzyna

    (04/10/2017 - 6:19 pm)

    Dziękuję Monika! – takie komentarze uskrzydlają mnie 😉

    Monika

    (04/10/2017 - 5:37 pm)

    Poprzedni komentarz nalezy do mnie 🙂

    Anonim

    (04/10/2017 - 5:36 pm)

    Bardzo pomocny wpis. Ja nie jestem stylistka paznokci jednak zdobywanie klientow u mnie rowniez gra role, jako makijazystka i wizazystka to bardzo wazne 🙂 Pozdrawiam 🙂

    katarzyna

    (04/10/2017 - 10:44 am)

    Dziękuję 😉

    katarzyna

    (04/10/2017 - 10:44 am)

    O i widzisz tu dobrze powiedziałaś! Szczerość ważna przede wszytskim!

    Mama na Tropie

    (04/10/2017 - 10:43 am)

    Ale fajne zestawienie dla osob chcących rozpocząć swój biznes

    MiskiDwie

    (04/10/2017 - 10:35 am)

    Od siebie moge dodac szczerzosc – bylam w wielu roznych salonow i wracam tylko do tych, w ktorych stylistka uczciwie przyznaje sie, ze nie wszystko umie. Jesli pytam pania, czy mi zrobi glass nails, glitter buildup, chevrony, vinyle, bubble nails i na wszystko slysze ‚nie ma problemu’ to nie przychodze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.